Mezzosopraan
Haar opleiding
Sasja studeerde zang aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Herman Woltman. Ze behaalde daar zowel het Docerend als het Uitvoerend Musicus diploma. Na, en gedeeltelijk tijdens deze studie, werd zij lid van de Opera Academie van Het Koninklijk Conservatorium en later van Opera Studio Amsterdam, waar zij onder andere les kreeg van Cora Cannemeijer en Michael Eliasen. Later hebben ook andere pedagogen en zangers aan haar ontwikkeling bijgedragen, zoals Wout Oosterkamp, Jard van Nes, Robert Holl, Bernard Kruysen, Anthony Rolfe Johnson, Jill Feldman, Diane Forlano, Barbara Pearson, Margreet Honig, Alfredo Kraus en Anne Sofie von Otter.
Podium
Sasja komt uit een familie van professionele musici.
Haar vader was violist, eerst in het Rotterdams Philharmonisch Orkest en later in het Residentie Orkest. Haar moeder kwam tevens uit een muzikale familie, zij speelde piano en was daardoor een grote steun tijdens de eerste jaren van Sasja’s ontwikkeling. Haar zus, Merle Hunnego, is violiste. De jongste telgen van de familie geven eveneens al blijk van muzikaal talent.
Sasja viel op, met haar natuurlijke aanleg voor zingen, en haar diepe warme mezzo geluid. Al tijdens haar opleiding ontstonden contacten met dirigenten als Reinbert de Leeuw, Kenneth Montgomery en Jacques van Steen. Ook werkte ze met Kurt Equiluz, Ed Spanjaard, Lawrence Renes, Alexander Lascai, Daan Admiraal, Jos van Veldhoven en Frans Brüggen.
Wat repertoire betreft schakelde ze gemakkelijk tussen oratoria van Bach, Mozart, Händel en Vivaldi of orkestliederen van onder andere Mahler (Kindertotenlieder en Rückertlieder), Respighi (Il Tramonto) of opera vanDe Falla (El Amor Brujo), Brahms (alt-rapsodie), Elgar (The Music Makers), Prokofiev (Ivan de Verschrikkelijke), Janacek, Andriessen, Diepenbrock, Moessorgski, Roel van Oosten en Henk Badings.
Ze gaf meerdere liedrecitals waarbij de nadruk lag op het Franse repertoire. Rollen die zij heeft gezongen waren onder andere Conception (L’Heure Espagnole van Ravel), The medium (The medium van Menotti), Die Knusperhexe (Hänsel und Gretel van Humperdinck), Dido (Dido and Aeneas van Purcell) en Sibylle (Chiuso per restauro van Roel van Oosten).
Ze werkte mee aan een cd-opname van Le Roi David (Arthur Honneger) met Bernard Kruysen als verteller.
De verdere ontwikkeling van Sasja als zangeres is mede bepaald door fysieke omstandigheden.
De hiermee gepaard gaande intensieve zoektocht leidde tot een steeds beter inzicht in de geheimen van gezond en geïnspireerd zingen.